24 Mayıs 2007 Perşembe

Laiklik ve Antilaiklik

Laikmisin Yoksa Antilaikmi
Ben Griyim
Çok partili döneme geçiş olarak değerlendirilen 1950 yılından itibaren başlayan siyasi kutuplaşma önce CHP’ li, DP’li olarak şekillenmiştir. Zamanla Sağcı ve Solcuya, 1970’ den sonra buna Alevi- Sünni, Türk- Kürt ve Laik – Antilaik ( şeraitçi ) olarak devam etmiştir. Geçiş dönemlerinde bazen iki kavramda birlikte kullanıldığı da olmuştur.

Günümüzün moda ayrımı artık laikmisin antilailmisin olmuştur. O kadar kesin bir kutuplaşmaya doğru gidilmektedir ki gri olma şansınız kalmamıştır. Son dönemde yapılan Cumhuriyet mitinglerinde 80 öncesi bir araya gelmesi mümkün olmayan guruplar aynı mitingde kol kola bayrak sallamaktadır. Artık sadece iki ideoloji kalmıştır. Laik – antilaik

Bu kutuplaşma bize ve ülkemize zarar verecektir. Toplumda çeşitli renkler olmalıdır. Bu renkler sayesinde ülkemiz güzelleşecek ve şekillenecektir. Ben bu bahçede tek ya da iki renk çiçek değil bir çok çiçek görmek istiyorum, ancak çiçek görmek, ot ve diken görmek istemiyorum. Bu bahçenin ot ve dikenleri, Cumhuriyet rejimini değiştirmek ve şerii rejimle yönetilme isteğidir.

Ben iki ot ve dikenin kesinlikle olmasını istemiyorum, onun haricinde her türlü çiçek benim için evladır. Ülkemizin rejimine, toprak bütünlüğüne ve özgürce ibadetini yapabilen ve kimsenin bu konuda karışmadığı bir Türkiye istemekteyim. Bunun karşısında olan her türlü fikir ve düşünceye karşıyım, o nedenle ben griyim, gri beyaz ve siyahın karışımıdır. Topraklarımız üzerinde yaşayan değişik etnik guruplar ve düşünceler yukarıdaki kurallara sadık kaldıkça bu bahçede her zaman yerleri olacaktır.

Ülkeler orduların gücü ile ayakta kalmaktadırlar, askeri gücünü yitiren Devletler, BM’in ne tür kararları olursa olsun ayakta kalmayacaklar ve özgürlüklerini yitirmek zorunda kalacaklardır. Bu nedenle hem içten hem de dışta ordumuza yapılacak her türlü tahribi faaliyet ordumuzun yıpranmasına neden olacaktır ki, özgürlüğümüzün teminatı ordumuzun zayıflaması, bekleyen güçlerin hareketine neden olacaktır. Ordumuzu kendi yanına çekmeye çalışan düşünceler şunu iyi bilmelidirler ki, bu ordu Türk Milletinin ordusudur. Bu ordu ne beyazın nede siyahın yanında yer alacaktır. O bizim bağımsızlık simgemizdir ve kesinlikle yıpratılmaması gerekmektedir. Bu gün laik – antilaik ayrımı ile milletimizi bir birine kırdırmaya çalışan ve yüz yıllardır, halkı bir birine düşüren şer güçler, bu millet sizin oyununuz artık gelmeyecektir. Bu millet sizin oyunlarınız çok iyi bilmektedir.

Hiç yorum yok: